Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כאבים ביחסי מין אחרי לידה

קיימות מספר סיבות לכך שנשים סובלות מכאבים ביחסי מין אחרי לידה . אחת הסיבות השכיחות בנשים מניקות, שאינן מקבלות וסת היא שינוי הורמונלי הנגרם בשל ההנקה, הגורם לירידה ברמות האסטרוגן. האסטרוגן הוא הורמון מין נשי חשוב, ובעל תפקיד מרכזי בשמירה על בריאות הנרתיק. בהיעדרו רירית הנרתיק הופכת להיות 'אטרופית' כלומר, דקה, שברירית, יבשה ורגישה למגע לעיתים עד כדי דימום. מצב זה הוא הפיך, וכאשר האשה תסיים להניק/ תחוזר לקבל וסת סדירה, רמות האסטרוגן ישובו לקדמותן .אולם עד לחזרת מחזור הוסת ניתן לטפל בתחושת הצריבה והכאב, ע"י החזרת האטסרוגן  לנרתיק בצורה של מתן מקומי בצורת קרם נרתיקי המכיל אסטרוגן.

סיבה נוספת לכאבים אחרי לידה היא היווצרות רקמת צלקת  אחרי תפירה של קרע או חתך יזום. ישנן נשים שאצלן רקמת הצלקת בפרינאום / בנרתיק רגישה למתיחה ולא מאפשרת מגע ללא כאב. במידה והצלקת רגישה מומלץ בשבל ראשון לפנות לפיזיוטרפיה של רקמת האגן לצורך עבודה מנואלית על הגשמת הצלקת. באחוז קטן של הנשים יהיה צורך בתיקון ניתוחי והסרת רקמת הצלקת.

סיבה שלישית היא פגיעה בשרירי רצפת האגן, עקב תהליך ההיריון והלידה  שמהוים מעמסה על מסת השרירים שעוטפת את שלושת הפתחים של תחתית האגן.  קרע של השרירים, כיווץ יתר או ריפיון יתר עלולים לגרום לפגיעה בתפקוד התקין של רצפת האגן וגם לכאבים חדשים ביחסי מין.

אני מזמינה אותך להגיע אלי לפגישה במרפאה
ולקבל את המענה והטיפול שיעזור

תאמי ביקור במרפאה

מלאי את הטופס ונחזור אליך לתיאום אבחון, או התקשרי לטל. 02-5852300

בנוסף למילוי הטופס ישנו שאלון רפואי שעליך למלא לצורך התור הכנסי לקישור הזה

דלקת נרתיקית

קיימים מגוון תכשירי טיפול לזיהומים בנרתיק, וחלקם אף אינם מצריכים מרשם רופא. אך במידה והבעיה ממשיכה או חוזרת, פני לבדיקה רפואית, לאבחון ולהתאמת הטיפול הנכון שיעזור לך.

הפרשות נרתיקיות

הפרשות בנרתיק הן דבר טבעי, אך כשהן מלוות בצבע לא אופייני, ריח חריג ו/או תחושות לא נעימות, חשוב להגיע לבדיקה, להתאמת הטיפול שיפתור לך את הבעיה.

גרד ואי נוחות בפות

אין שום סיבה שתמשיכי לסבול, מאי נוחות מתמשכת או חוזרת בפות. ניתן לטפל ביעילות רבה בתופעות לא נעימות כמו גרד, צריבה, כאבים והפרשות.